Ännu en semestervikarie?
I alldeles för många år har jag haft ett telefonabonnemang som jag aldrig använt. Däremot har jag haft uppkopplingen till Telias bredband via den linan. För två veckor sedan kontaktade jag Telia för att säga upp mitt onödiga telefonabonnemang. Dock poängterade jag, mycket noga och upprepade gånger, att bredbandet skulle vara kvar. Det gick bra men jag skulle vara tvungen att betala i tre månader pga uppsägningstiden på tre månader. Någon vecka senare fick jag en bekräftelse på att mitt telefonabonnemang var uppsagt från 2009-09-30. "So far so good".
Igår den 13 juli när jag kom hem och läste min post fann jag ett meddelande från Telia att de bekräftar min uppsägning av mitt bredbandsabbonemang från 2009-07-14. Jag slänger mig på telefonen och får prata med Camilla som inte kan göra något och ber mig ringa kl 8.00 dagen efter. Jag frågor om det inte går att meddela sig inom Telia. Men det var inte säkert att de läste meddelanden. Hon sa också att "Ingen av hennes kollegor skulle jobba kl 8.00 imorgon, så det var bäst jag själv ringde. Vilket decennium lever Telia i? Idag på morgonen kl 06.45 hör jag hur min äldsta son förtvivlat försöker få igång vårt breddband. Vi kan konstatera att det inte fungerar. Jag ringer Telia .. men de har inte kundsupport före kl åtta. Så småningom far jag tag i dem och de har lovat att det ska komma igång under dagen.
Är det Telias processer som är bristfälliga eller är det ytterligare en semestervikarieproblem?
Igår den 13 juli när jag kom hem och läste min post fann jag ett meddelande från Telia att de bekräftar min uppsägning av mitt bredbandsabbonemang från 2009-07-14. Jag slänger mig på telefonen och får prata med Camilla som inte kan göra något och ber mig ringa kl 8.00 dagen efter. Jag frågor om det inte går att meddela sig inom Telia. Men det var inte säkert att de läste meddelanden. Hon sa också att "Ingen av hennes kollegor skulle jobba kl 8.00 imorgon, så det var bäst jag själv ringde. Vilket decennium lever Telia i? Idag på morgonen kl 06.45 hör jag hur min äldsta son förtvivlat försöker få igång vårt breddband. Vi kan konstatera att det inte fungerar. Jag ringer Telia .. men de har inte kundsupport före kl åtta. Så småningom far jag tag i dem och de har lovat att det ska komma igång under dagen.
Är det Telias processer som är bristfälliga eller är det ytterligare en semestervikarieproblem?
Kommentarer
Postat av: Anonym
Mycket förtvivlad, får jag lov att tillägga.
// Äldste sonen
Postat av: Anonym
Det gick dessutom inte igång under dagen, utan nio dagar senare. Mycket förtvivlande.
// Äldste sonen
Trackback