Korkade brudar

I juni åkte jag med Swebuss Express mellan Stockholm och Västervik. Jag satte mig längst bak i bussen (som tuffa grabbar gör :-) Strax därpå sätter sig 5 st tjejer där ocså. Jag uppskattar deras ålder till 16 år. De var högljuda men bitvis var det underhållande att lyssna på dem. Men hur dum får man vara? Hade jag varit far till dem hade jag verkligen skämts. De var tydligen på väg till någon stuga i Västervik där de skulle tillbringa en vecka tillsammans. De diskuterade bla vad de skulle äta. Vilket misslyckades då ingen tyckte om något. Alla förslag röstades ner. "Yoghurt, är skitäckligt", "Det finns en gris som jag inte tycker om", "Jag spyr om jag äter potatis", etc
Sedan var det än som frågade om bussen gick längre än till Västervik och en av dem visste att den gick till Kalmar. "Kalmar det ligger väl typ i Skåne?"  En stor osäkerhet uppstod i gruppen men man kom överens om att det låg i där och att den landsänden inte var något man ville besöka......

På den nivån forsatte resan i 4 timmar och jag ömsom häpnade och ömsom log för mig ......

Hur dum får man va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback