BiIlister-Cyklister

I min lokala tidning "Mitt i Bromma" ondgör sig två politker över att "bilister har fått för stora friheter i trafiken". 

Det är konstigt då min uppfattning är att cyklister tar sig för stora friheter i trafiken.

Under förra majoriteten i Stockhom har man lyckats förstöra de flesta genomfartsvägar i city. Då byggdes det cykelbanor överallt på bekostnad av trängre framfart för både gangtrafikanter och bilister. 

Det händer mig dagligen att jag som gångtrafikant plötsligt får hoppa undan för att det kommer en cyklist på trottoaren. 

Hur ofta ser man en cyklist stanna för rödljus?

Har du sett en cyklist komma cyklande på ett övergångsställe?  

På enkelriktade gator möter man vadå? Jo cyklister, inga andra fordon!  ´

Som bilist får man vara livrädd för att köra på en cyklist. Inga trafikregler verkar gälla. Så det är i alla fall två politiker som lever i en annan värld en jag. Blir någon förvånad om jag avslöjar att det är en miljöpartist och en kommunist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback