Att leva som ett svin, är det ett bra liv för en gris?

Ömandet för djur framför människor, militanta veganer, vegetarianer, Släppa ut minkar, Misshandla Pälshandlare,

Har växter känslor?  Om så är fallet vad ska veganer göra då? Äta grus?

Smakar en gris som hade "Ett bra liv" bättre en andra grisar?
Att leva som ett svin är det bra liv?
För en gris?

Det känns som några har missat det här med Darwin. Hans teori bygger på fyra principer; nämligen livets överproduktion, artens variation, det biologiska urvalet och kampen för tillvaron.

Några behöver läsa på.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Alla gamla gubbar hade nödvändingtvis inte rätt även om kött är gott.

Jag vill minnas några snubbar som ansåg att jorden var platt, någon som ansåg att 640 K borde räcka för alla och ett antal jokrar med lattjo mössor i Vatikanen som fortfarande inte fattat ett smack. Om någonting.

Jag personligen har mina tvivel gällande gravitationen...

2009-01-29 @ 14:49:36
Postat av: Ludde

För att inte tala om de som i alla tider har pratat om jordens undergång. Ingen av dem har haft rätt ännu!

Darwins teorier gäller så fort det blir lite nöd i samhället. Eller svälter man hellre än att rucka på sina principer?

2009-01-29 @ 15:00:46
Postat av: Håkan

Jag är hellre utan kaffe än dricker Gevalia :-)

2009-01-30 @ 09:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback