OnOff - Mest Off

Jag köpte en dator på OnOff vid jul och för en månad sedan slutade den ge signal till bildskärmen. Jag prövade ett antal olika skärmar och kablar men fortfarande samma fel. Jag misstänker att grafikkortet inte sitter i ordentligt eller är trasigt. Jag vågar inte öppna datorn då det kan påverka garantin, utan lämnar in den. Jag får tillbaka den en vecka senare med meddelandet "inget fel". Jag betalar 400 kr och åker hem kopplar in skärmen och den fungerar. Alltså något har hänt med datorn under vistelsen hos dem och då undrar jag varför jag fick betala 400 kr när det var fel på datorn och något gjordes hos OnOff. Även om någon bara tryckte i grafikkortet så gjordes något och ur en konsumentpersepktiv så fungerade inte datorn innan den lämnades in, men efteråt!

Jag mailade dem och fick detta fantastiska svar: "......Har man returnerat datan utan att man åtgärdat något så tar man ut undersökningsavgiften. När det gäller din dator så är det bara en slump att den fungerar när du får tillbaka den igen. ...." undertecknat Alexander.

Efter att jag idiotförklarat Alexander och fått kontakt med deras "konsumentombudsman" fick jag tillbaka pengarna men i principfrågan fick jag inget medhåll. 

Så nu är jag mest Off.


Kommentarer
Postat av: Sofie Nilsson

Skitbra svar! Utförande och beskrivande! Kan endast förklaras på ett sätt; OFF!!//SN


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback