Pensionärsgnäll

Jag vet att det är pensionärsvarning på detta gnäll!  :-)

Men när man snällt och miljövänligt lämnar sina tomburkar i matvaruaffärerna så spottas de burkar ut som inte är köpta i Sverige. Varför? Jag är väl inte där för att få pengar utan för att jag vill dra mitt strå till stacken. Varför kan inte maskinerna behålla burken? Det var väl det som var meningen att samla in alla aluminium burkar. Detsamma kunde väl gälla när det gäller PET-flaskor. Ta emot alla plastflaskor/burkar!

Kommentarer
Postat av: kotten christel

Men det händer inte här i Skåne. Jag pantar alla burkar men får naturligvis inte någon pant för dom. Eftersom vi bor i Skåne är de ju nästan inga burkar med pant ;O=

Postat av: Ludde

Heja Skåne

2009-09-14 @ 09:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback